SDI + Dwa komputerki połączone siecią + współużytkowanie Internetu = problem

Autor: Von Golebiak (herodot_at_2a.pl)
Data: Wed 30 Jan 2002 - 03:22:03 MET

Witam!
Na wstępie przepraszam za crossowanie, ale liczę, że im więcej fachowych
oczu to zobaczy, tym większa szansa na pomoc.
Sprawa wygląda tak:
Stoi sobie SDI i dwa komputery. Przez cały czas SDI przyporządkowane było do
jednego z nich.
Po jakimś czasie, 3 miesiące temu, zapragnąłem połączyć obydwa komputery w
sieć.
Zainstalowałem karty, zainstalowałem protokoły ale pojawiły się kłopoty - o
ile nie było kłopotów z działaniem SDI (czego się obawiałem) komputery się
nie widziały. Zapytałem chyba w tej grupie jak sprawę obejść i otrzymałem
odpowiedź, że należy usunąć protokół TCP/IP dla karty sieciowej, co
uczyniłem i Eureka - komputery zaczęły się widzieć. I taka sielanka trwała
do dziś. Owoż dziś zapragnąłem podzielić się SDI z drugim komputerem.
Ściągąłem zarówno WinGate jak i Vsock ale po wczytaniu się w ich pliki
pomocy dotarło do mnie, że operację głównie przeprowadza się na
zdefiniowaniu protokołu TCP/IP karty sieciowej. Kiedy ponownie
zainstalowałem nieszczęsny protokół na komputerze - hoście i zdefiniowałem
go zgodnie z wszelkimi zaleceniami, jeszcze przed restartem komputery znowu
przestały się widzieć.
Po restarcie nie widziały się wcale. Ale pojawiło się szereg komunikatów ze
strony Nortonowskiego Firewalla, żeby dopuścić programy do głosu, więc je
dopuściłem. Skoro komputery się nadal nie widziały, usunąłem nieszczęsny
protokół TCP/IP dla karty sieciowej. Nadal się nie widziały, więc usunąłem
definicje Firewalla dla programów proxy i znowu się komputery widzą.
Zaznaczam, że nie przeprowadziłem operacji definiowania protokołu TCP/IP na
drugim komputerze ze zwykłego strachu, że coś spieprzę do reszty, wszak
jestem tylko laikiem, ci się naczytał gazet. Może powinienem zdefiniować
TCP/IP na cliencie?
Jak już wspomniałem, używam Firewalla Nortona.
Byłbym wdzięczny za fachową radę, podaną jednak w sposób strawny dla amatora
(krok po kroku).
Na chwilę obecną przywróciłem stan pierwotny - komputery współpracują, żaden
nie ma zdefiniowanego protokołu TCP/IP dla kart sieciowych. Są usunięte
(protokoły). SDI działa bez zarzutu. Mam Windows 98 bez SE, więc nie mam
"Udostępnienia..." ale tam też trzeba grzebać w tym samym. Jednak nie chcę
upgradować systemu z przyczyn oczywistych - jest zoptymalizowany i mam
zwyczaj "nie naprawiania, kiedy działa".
Raz jeszcze z góry dziękuję.

--
Z partyjnym pozdrowieniem!!!
Von Golebiak