Re: Sensowna rozdzielczosc druku dla drukarek atramentowych HP (z Photo REt III) i Lexmark

Autor: Artur Malkiewicz (artur_malk_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 28 Jan 2002 - 12:55:08 MET

Użytkownik "Piotr Fonon" <fonon_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Jaka jest maksymalna, rozsądna rozdzielczość dla wydruków typu
> fotograficznego (fotografia kolorowa, 24-bitowa i czarno-biała, 256
> odcieni szarości) w drukarkach atramentowych HP i Lexmark?
> Pozdrawiam,

Te dane znajdziesz w instrukcji drukarek. Nie wiem co znaczy "rozsądna"
rozdzielczość. Wszystko zależy od rozdzielczości obrazu który chcesz
drukować i jego powiękrzenia, typu drukarki, i rodzaju papieru. Dla HP 930 i
druku na papierze foto skanowanego zdjęcia (zwykle 250-300 DPI) optymalne
jest 300DPI wychodzi jakość jaz z drukarni.
Na zwykłym papierze rozlewa się, zwykły papier to mniejsze DPI i
paradoksalnie lepsza jakość.
Poza tym zdjęcie legitymacyjne zeskanowane w rozdzielczości 300 DPI i
powiększone 6x ma tylko 50 DPI, widać piksele i nic tego nie zmieni. Z kolei
zdjęcie 96 DPI (internet) pomniejszone 3x uzyska 300DPI i wyjdzie OK.
Nie ma co stosować jakości fotograficznej dla kiepskiego papieru i niskiej
jakości grafiki.

Artur