Re: Dysk Maxtor D740-X 40gb

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 28 Jan 2002 - 09:56:37 MET

Hi,

genesio wrote:

> Chcę kupić dysk i nie wiem jaki wybrać, teraz mam Baracudę III i stwierdzam
> że to było nie porozumienie kupując go, a dlatego że w takim HDtech
> uzyskiwał on niewierygodną wydajność, ale rzeczywistość okazała się inna, bo
> mam raptem w porywach 5 - 6mb transfer

I na żadnym innym dysku nie będziesz miał lepiej. Prawdziwe transfery
partycja-partycja osiągają takie wartości, bo takich rzeczy po prostu
się nie robi. Dysk beznadziejnie macha wtedy głowicami i transfer z 40 MB/s
spada do 5 MB/s albo i mniej.

Maxtor będzie miał bardzo porównywalną wydajność, przy czym w zależności
od obciążenia i konfiguracji systemu wszystkie te rezultaty będą się wahać
między 1 MB/s a 8 MB/s (i dlatego twierdzę wciąż, że tego typu testy nie
mają sensu ze względu na zbyt duży rozrzut wyników).

Sensowny byłby natomiast np. test kopiowania z dysku na drugi dysk lub
też (najlepszy test) po prostu sekwencyjny odczyt kilku dużych plików
oraz wielu małych plików (bez zapisu) i podanie średnich wyników dla
obu typów plików z osobna.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./