Re: Co mierzy temperature procka (nie program)?

Autor: Reksio (mislawek_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 25 Jan 2002 - 10:53:23 MET

> Czy i ew. gdzie w komputerze jest cos, co jest odpowiedzialne za pomiar
> temperatury procesora? Chodzi mi o to, czy jest to np. jakis czujnik -
> sensor na plycie glownej
    Tak. To termistor - zmienia swoją rezystancję pod wpływem temperatury.
To taka łajza najczęściej w niebieskim kolorze, z jasną plamą na samym
końcu.
Stoi na dwóch nóżkach obok procesora (albo leży - w zależnośći od typu
procesora).
Można wylutować - ostrożnie i zmierzyć, wymienić....
Być może są jeszcze inne modele (np. zintegrowane z obudową procesora)
ale miałem do czynienia głównie z takimi.
    Pozdrrr. Reksio.