Re: PILNE! SIS735, TB 1,4 - zwisy !!! POMOCY !!

Autor: Rych o (tykwinskir_at_wp.pl)
Data: Fri 25 Jan 2002 - 10:26:08 MET

> ECS K7S5A SIS735,
> RAM 256DIMM 133
> Proc TB 1,4 GHz
>
> Komp sie strasznie wiesza, a temp osiąga
> 52-55 stopni. Jak zmiejsze taktowanie
> magistrali z 266 na 200 (proc ma wtedy 1050 MHz)
> to wszystko jest cacy ... Co mam zrobic ?

Jestes kolejnym gosciem który zmaga się z K7s5A.
Skonfigurowanie K7s5A bez zwisów i problemu "zimnego startu"
to niezła zabawa. Bawiłem się w to w tym miesiącu i z tego co zauważyłem to
0. Wydaje mi się że masz przegrzanego procka. Podkręcony?
1. Trzeba mieć dobrze dopasowaną pamięć, powinna doskonale chodzić na 133,
płyta powinna wtedy startować automatycznie na własciwej czestotliwosci FSB i RAMu
.. gdy już tutaj coś nawala to shitowaty RAM do zwrotu
2. Czasami podczas startu tej płytki pod Windą widzę jakieś zakłócenia
na ekranie. Wygląda na to że system momentami może ciągnąć zbyt dużą moc,pojawiają się
zakłócenia, pewnie zasilacz nie wyrabia, no i zwis.
3. Stare Windowsy (98 SE itp), źle się instalują i mają zbyt dużą ilość patchy
więc lepiej przejść na Millenium czy coś nowszego
4. Karty w PCI trzeba porozmieszczać tak aby siedziały na osobnych przerwaniach
5. W Windzie trzeba zaktualizować sterowniki BIOSU, w rejestrach zmienić opcję
ACPIOption z 3 na 1 i wykryć nowe urządzenia. gdy wszystko pójdzie ok dostępne
będzie uśpienie i hibernacja systemu (kapitalna funkcja)
6. Programem np. TweakMe powyłączać wszysteki zbędne operacje wykonywane przez
Windowsy
7. Gdy tego mało wchodzisz do msconfig i wyłączasz wszystkie zbędne programy i drivery
przede wszystkich LoadPowerProfile itd.

Po tym wszystkim system na K7s5A pracuje doskonale ... prawie doskonale bo dzisiaj
podczas zimnego startu Millenium mi się powiesiło ,pierwszy raz od kilku dni, ale
wystarczył reset i ruszyło dalej bez problemu.