Re: UltraCichy serwer

Autor: LFC (longinf_at_mpwik.zdnet.com.pl)
Data: Fri 25 Jan 2002 - 09:02:29 MET

Użytkownik "Zdenek" <zdeneksmetana_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Zamierzam sobie postawic serwerek linuxowy, który robiłby
> maskaradę dla łącza Chello, problem tylko w tym, że komputerek
> który ma robić za taką maszynkę musi być naprawdę cichy.
>
> Z tego co wiem, istnieją minidystrybucje Linuxa działające
> z dyskietki i potrafiące zrobić IPMASQ/NATa, możliwe jest
> więc wyeliminowanie twardego dysku. Wiatrak na procesorze
> można zastąpić dużym radiatorem, zamierzam zastosować P133,
> w razie potrzeby zrobie underclocing np. na 100MHz - musi
> to działać. Pozostaje kwestia wiatraka w zasilaczu obudowy AT.
> [...]
Jezeli komputer bedzie miał skromną konfigurację to można zastanowić się nad
wiatrakiem w zasilaczu. Co najwyżej powiększyć radiatory 1,5 raza i finał.
Dla Pentium 133 wystarczy solidny radiator. Można pomysleć o komórkach
Peltiera, ale to za drogi gips.
Pytaniem jest, czy w obliczu tego, że w zasilaczu zabraknie wentylatora,
radiator da radę odprowadzić dośc ciepła. Normalnie to wentylator zasilacza
wymusza obieg powietrza w obudowie.

LFC