Re: Cichy Zasilacz

Autor: Bartek Brzezinski (bartosz.brzezinski_at_itpp.pl)
Data: Fri 25 Jan 2002 - 09:08:23 MET

Użytkownik "pablo" <mod_tap_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Jaki mozecie mi polecic cichy wentylator do zasilacza lub caly
zasilaczATX!
> Taki naprawde cichy!! Komputer stoi w sypialni i druga strona czasem
> krzyczy. Moj stary 2x zmienialem, montuje teraz na gumowych podkladkach
> (rezonans)
> THX
> /post pisze drugi raz bo wyszedl mi z wczorajsza data!/

B.dobre są zasilacze firmy Chieftec. 340 watów. Naprawdę cichy i dobry. Wadą
jest cena. Kosztuje jakieś 200 PLN.

Jak ci obudowa rezonuje to zmień obudowę, albo skręć ją mocniej (na
wszystkie śruby).
Ja okleiłem wewnętrzne krawędzie styku z "boczkami" izolacją i pozaklejałem
wszystkie zbędne dziury w obudowie. To dało redukcję szumu i rezonansu.
Dodałem wentylator na przód budy (Sunon) na małych obrotach. Do zasilacza
włożyłem Sunona na łożyskach i puściłem go na 7 V. Obudowa jest znacznie
cichsza, a zasilacz nie grzeje się zbytnio.
Planuję jeszcze wprowadznie przełączników na tryb dzienny i nocny. W nocy
nie będę puszczał wszystkich wentyli a te co pracują będę przełączął na
wolniejsze obroty.

--
pozdrawiam,
Bartek