Re: UltraCichy serwer

Autor: simon (sime_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 24 Jan 2002 - 21:38:03 MET

> Z tego co wiem, istnieją minidystrybucje Linuxa działające
> z dyskietki i potrafiące zrobić IPMASQ/NATa, możliwe jest
> więc wyeliminowanie twardego dysku. Wiatrak na procesorze
> można zastąpić dużym radiatorem, zamierzam zastosować P133,
> w razie potrzeby zrobie underclocing np. na 100MHz - musi
> to działać. Pozostaje kwestia wiatraka w zasilaczu obudowy AT.
> Komputer nie będzie specjalnie prądożerny (płyta, procek,
> pamięć, 2 sieciówki), więc może dałoby się ten wiatrak
> wyeliminować całkowicie?
U siebie mam p150 plyte ATX zasilacz 200W i linuxa, wszystko dziala jako
serwer. Mozna o czywiscie z korzystac z minidystrybucji wybrobowalem kilka.
Nie znalazlem niestety zadnej ktora miesci sie na 1 dyskietce i jest latwo
konfigurowalna (nie jestem niestety Guru linuksowy:)). Zawsze czegos
brakowalo (problemy ze sterownikami do karty sieciowych RTL8139). Znalazlem
natomiast dwudyskietkowa i tam juz wszystko bylo. Nie podobalo mi sie to ze
2 dyskietki zreszta potrzebowalem miejsca na serwer ftp no i skonczylo sie
na dyziu 1GB. Dalem tam RH6.2 (tak wogole najlepiej byloby zrobic samemu
dyskietke z tym co jest potrzebne, jeszcze nie probowalem) bo to akurat
potrafilem skonfigurowac.
        Jesli chodzi o halas trza postawic na jakies pentium (amd potrzebuja
wiatraka) solidny radiator a w zasilaczu wiatrak na 5V (dla pewnosci choc
wydaje mi sie ze zas. 200W moglby dzialac w ogole bez chlodzenia)

Oczywiscie slychac tylko dyzia wszystko dziala stabilnie (radiator tylko
letni, sprawdzalem tez p75 i tak samo ale to chyba zaleta plyty bo na mvp3
bylo bardziej goraco).

Pozdrowienia
Simon
"Zycie to jeden wielki UPGRADE"