Re: FireWire, video, PCI - kto wie

Autor: tolo (tolo_at_biskupin.wroc.pl)
Data: Thu 24 Jan 2002 - 21:12:23 MET

1. Wszystko to czego oczekujesz jest możliwe przy wykorzystaniu każdej karty
FireWire.

 2. Z tego co pamiętam to codek jest konieczny bo format DV zakłada
kompresję 5:1 i żeby z tym cokolwiek zrobić należałoby to rozpakować do avi
/szczegółów nie pamiętam/. Z tego co wiem nie ma to żadnego wpływu na jakść
obrazu przesłanego z powrotem do kamery.

3.Wymagania sprzętowe to już trochę gorzej. Rzeczywiście wszędzie jest
zalecane korzystanie z dysków 7200rpm pracujących w trybie UDMA. Wolniejsze
dyski mogą gubić klatki.
HDP nie poleca chipsetów VIA twierdząc że nie zapewniają odpowiednio dużego
transferu po PCI. Osobiście mam VIA KT 133 i pracuje bez zarzutu.

4. Nie wiem co to za karty na Allegro, ale wg mnie nie ma to większego
znaczenia. Wszystkie mają porównywalne parametry. Różnic w praktyce nie
dostrzeżesz, a wodotryski nie są potrzebne.

Moje rady przy zakupie to:
1. Kup tanią kartę ale koniecznie z możliwością jej zwrotu w przypadku
gdybyś gubił klatki /raczej na pewno nie będzie to wina karty a niepoprawnej
konfiguracji sprzętu, ale po ryzykować/.
2. Przy zakupie zwróć uwagę cvzy jest dołączony kabel. jgo zakup osobno to
wydatek 40-80zł i zwykle niełatwo go dostać.
3. Soft :))))))) Adobe lub Ulead. Nie ma z tym problemu. Szkoda kasy.

Jeśli będziesz miał problemy to pisz na priva.
pozdr tolo