Re: Pomocy !!!!!!.. drukarka & VIA itd..

Autor: Michal Letowski (milet_at_geocities.com)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 13:48:57 MET

Użytkownik "Wojtek Wawrzynowicz" <wojtek_at_motocykle.org> napisał w wiadomości
> Witam!
> no i ok.Ale IMHO gdyby nie dzialalo mi USB to nie drukowalo by NIC (a na
> stronie testowej jest obrazek jesiennego liscia) a taze strone wyrdukowalo
> idealnie.Jednak grafiki nie chce ;|
Niezupelnie... Mam KT7A (drukarke HP815, tez USB) i objawy byly podobne -
drukowalo sie np. 10 pierwszych stron z Worda, a potem komunikat jak na
obrazku. Albo skaner przetwarzal
jeden obrazek i potem koniec.

> Na CD od mainboard'a cos tam z VIA jest w nazwie, zainstalowalem ale
> instalator pytal sie o wszystko (DMA, AGP, IRQ ) ale o USB nie bylo slowa
> Mam Shuttle AK10
> Czy ktokolwiek ma _jakiekolweik_ sugestie?
> Moze spotkaliscie sie z takim problemem?
> Wieci jakby to ruszyc?
> Skad sciagnac w/w sterowniki dla USB?

Nie napisales jaki system... Jezeli Win98 SE, to mozna ze strony
Microsoftu sciagnac patcha do USB. Z www.viaarena.com mozna sciagnac
USB Filter Driver.
Ale... nie wiem, czy jest to konieczne.

Jak rozwizalem swoj problem? Przede wszystkim zmieniajac eksperymentalnie
opcje w BIOS-ie (np. K7 CLK_CTL na "default") doszedlem do stanu, w ktorym
wszystko zaczelo pracowac tak jak nalezy. Ustalilem tez, ze przetaktowanie
procesora (przez zmiane FSB) ma fatalny wplyw na dzialanie USB.
Od tego czasu nie mam najmnijeszych problemow z wykorzystaniem USB.

Polecam lekture:
http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
http://www.usbman.com/Guides/VIA%20Tips%20and%20Tricks.htm

Michal Letowski