Re: Althon, Duron, a moze Celeron ?

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 01:29:54 MET

> slyszalem ze amd'eki sie gdzeja i maja jakas tam wadliwa diode
> slurzaca wyloczaniu procesora zeby sie nie przegrzal
No wiec tak, procesory AMD grzeja sie bardziej niz Intela.
Ale Pentim IV tez mocno sie grzeje. Ale ma takie zabezpieczenie,
ze gdy temperatura przekroczy niebezpieczny poziom, to obniza
sobie czestotliwosc. Wtedy Temperatura spada. Moze sie tak
zdarzyc ze PIV 2GHz bedzie ci chodzil na 1.5GHz, i nawet nie
bedziesz o tym wiedzial ;) Athlony XP maja wbudowana diode
pomiarowa, ale obsluga tego zabezpieczenia musi zajac sie
plyta glówna. Jesli nie ma takiej opcji, to tak jakby tej diody nie
bylo. Ale spokojnie, ja od zawsze mam procesory AMD i jeszcze
zaden mi sie nie spalil. Dzialaja niezawodnie i stabilnie. A od
czasów Durona i Athlona nawet szybciej niz Intele.

Wonder