Re: kabel HUB-komputer

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 02 Jan 2002 - 20:40:03 MET

On Wed, 2 Jan 2002 18:04:01 +0100, "PeJot" <kpejot_at_skrzynka.pl> wrote:

> Nawet na ekranowych słyszałem o takich numerach (ciekawe tylko do czego ekran podłączyli ).
> Dopiero przejście na koncentryk spowodowało że mają spokój (w każdy, razie z burzami).

Bo tak naprawdę ekran nie chroni, tylko zmniejsza poziom oddziaływania
fali EM. Ludziom padają porty nawet przy dobrze ekranowanych skrętkach
i ProtectNet'ach na końcach.
Dlatego powszechnie twierdzi się, że skrętek nie powinno się w ogóle
prowadzić poza budynkami (zwłaszcza dachy i długie przewieszki)
niezależnie, czy są ekranowane, czy też nie.
Ale jeśli już trzeba, to lepiej prowadzić ekranowane z zastosowaniem
wszystkich środków zaradczych. Praktyka pokazuje, że chroni to znaczną
część takich instalacji, ale popalenia się zdarzają.

--
Pozdrawiam
  Bartek