Re: ATX 250W a 300W

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 02 Jan 2002 - 18:03:52 MET

Użytkownik Michal Letowski <milet_at_geocities.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a0qapk$3ov$1_at_news.tpi.pl...
[...]
> Niekoniczenie... Wprawdzie AMD zaleca 300W, ale u mnie konfiguracja
> jak wyzej (z jednym lub dwoma dodatkowymi HD, karta sieciowa,
> karta telewizyjna, 512 MB RAM) dziala ABSOLUTNIE STABILNIE.
>
> Z drugiej strony, zasilacze mimo nominalnie tej samej mocy
> nominalnej moga miec w praktyce rozna wydajnosc.

Pisanie np. ja mam 250W i działa a wy bajerujecie - jest imo bez sensu.

Pomiędzy zasilaczami różnych producentów są ogromne róznice
w dopuszczalnej obciążalności linii 5V i 3.3V pomimo że mają
niby taką samą moc.

Taki Athlon "Thunderbird" 1.4Ghz pobiera spokojnie około 80W -
domyślam się że producenci płyty zasilają procka kombinacyjnie
z linii 5V i 3.3V (poprzez stabilizatory które też marnują pewien procent
mocy).

No więc zainstalujmy go w obudowie o zasilaczu 250W np.
GMxx (5V-15A (czyli 75W) , 3.3V-14A (46W) )
Co będzie? Czysta loteria, a gdzie jeszcze karty PCI, pamięci,
GeForce2/3 na AGP, hdd , cd, cdrw ...

Jak ktoś kupi dopero np. Enlight'a 300W będzie mógł spać spokojnie
(5V- 30A, 3.3V- 28A) -niestety cena 400zł.

Jednak jak się ma AthlonaXP (pobór mniejszy o 20% od TB) albo Durona
to obudowa 300W za 150zł może wystarczyć (np. Foxconn-916k -5V- 20A, 3.3V 15A,
albo Codegen - 5V- 30A, 3.3V -10A )

PeJot