Re: 2 dyski na jednym kontrolerze IDE1 ....ecs k7s5a ....dlugie

Autor: Luka (paranid_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 22 Dec 2001 - 12:00:17 MET

Co do podlaczania to Ci nie pomoge bo sam bym tak podpial jak Ty na
poczatku. Ale co do obslugi ata100 to IMHO obydwa IDE obsluguja ata100.
Pewnie zasugerowales sie tym ze jeden IDE jest niebieskiego koloru a drugi
nie ? Ale kontroler na plycie obsluguje ata100 i obydwa IDE sa do niego
podlaczone wiec ergo obydwa obsluguja ata100. Nastepna sprawa : podlaczenie
dysku ata100 i np nagrywarki ktora dziala np w ata33 spowoduje ze obydwa
urzadzenia beda "chodzic" z szybkoscia najwolniejszego urzadzenia czyli w
tym wypadku at33. Chociaz juz sie o to toczyla dyskusja na grupie i nie
wszyscy podzielali ten poglad wiec do konca nie wiem. Z kolei podlaczenie na
jednej tasmie CDRomu i nagrywarki moze sprawiac problemy w nagrywaniu w
locie chociaz podobno nagrywarki z burnproofem tego problemu nie maja. W tej
sytuacji jedyna moja konstruktywna rada bedzie tylko taka abys sprawdzil
tasmy : czy nie sa uszkodzone, wzglednie nie pozaginane do granic
mozliwosci, ewentualnie ustawienie zworek na napedach, moze tu tkwi problem
? A jeszcze jedno: uzywajac dyskow ata100 masz 80 zylowe kable ?
Pozdrawiam Luka