2 dyski na jednym kontrolerze IDE1 ....ecs k7s5a ....dlugie

Autor: jokey (jokey_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 18:44:51 MET

Hey !

od pewnego czasu wystepuje u mnie objaw, ktorego nie jestem w stanie
zrozumiec. Moze na poczatek konfiguracja:
d800
ecs k7s5a
barracuda 4 60GB
DDR 256 MB
gf 2mx 400
sb live 5.1!
lg cdrw 16x
cdrom x8
lan pci 10Mbit
OS: W2K Proffesional PL (SP2)

Podlaczajac urzadzenia w danej kolejnosci:

primary master: barracuda 4 (ntfs)
primary salave: quanntum 30GB 7200rpm (fat32)
secondary master: cdrw lg 16x
secondary slave: cdrom x8

bylem pewien, ze wszystko jest w jak najlepszej kolejnoci....
jednak po odpaleniu kompa okazalo sie: ze nie widac dysku w biosie
przy wykrywaniu napedow na starcie, w koncu dysk znaleziono i w
setupie dobrze rozpoznano. Uruchomil sie w2k, w momencie wpisywania
hasla uslyszalem domyslny dziwek z windowsa informujacy ze cos sie nie
powiodlo. Po uruchomieniu okienek pokazala sie prosba o restart, po
restarcie dysk w systemie byl widoczny, jednak nie mozna bylo wchodzic
do wszystkich katalogow i wogole nie mozna bylo z niego nic skopiowac.
Restart - komp odpala sie ze 3x dluzej (laduje windows) - dysk jest
ale nie ma jednej partycji a ta co zostala wyswietla totalna kaszanke.
Restart - nie ma zadnej partycji, dysk rozpoznano dobrze(bios) i widac
go jako urzadzenie w systemie. Uruchamiam Partition Magic 7. Dysk
jest, jednak wyswietla sie Error #117 (jesli sie nie myle - moze 116)i
nic nie mozna z dyskiem zrobic :( Poszedl do serwisu, wymieniono na
nowy. Tego samego dnia podlaczam w tej samej konfiguracji drugi dysk:
barracuda 4 20GB (fat32) jako primary slave. W biosie zamiast nazwy
dysku pojawiaja sie jakies krzaki....ale rozpoznaje wielkosc w setupie
biosu prawidlowo. Odpalam w2k - dysku nie ma w systemie. Wpadam w
poploch :) Odpinam CDRW i CDROM. Dysk podpinam jako secondary master -
chodzi prawidlowo, nawet pozniej z CDRW na tym samym kablu nie ma
klopotu. I teraz moje pytanie. O co tu chodzi ? Czy na tej plycie jest
jakis limit powierzchi dyskowej na jednym kontrolerze ? Np ze nie
mozna podpiac wiecej niz 60GB pod jedna tasme ? Bo jak dyski sa na
osobnych tasmach to wszystko gra. Bios mam ostatni (ten z obsluga a xp
2000+).

Aktualnie przepiolem urzadzenia w ten sposob:
primary master: barracuda 4 60 GB(ntfs)
primary salave: cdrom x8
secondary master: cdrw lg 16x
secondary slave: barracuda 4 20 GB(fat32)

i nie ma problemu wiekszego. nie podoba mi sie jednak to usytuowanie
urzadzen z tego wzgeldu, ze na tej plycie ponoc (nie wiem tego
napewno) tylko IDE1 obsluguje ata 100 a chcialbym osiaganc maxymalna
wydajnosc dyskow w tej konfiguracji (w aktualnej transfer z b4 60GB
(strasznie pofragmentowana juz powierzchnia) na b4 20GB (nowka)
osiagnol okolo 21333KB/s wg total copy)

ktos moze doradzic jak najlepiej podpiac urzadzenia w tej konfiguracji
i co zrobic, zeby moc bezbolesnie podpinac dyski na IDE1 ?

z gory dziekuje !