Re: Przegrzewanie procka

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sat 22 Dec 2001 - 21:01:59 MET

Hi,

"Lesław Burysz" wrote:

> wentylator i komputer zaczal sie przywieszac.Potraktowalem wentylator WD40 i
> chodzil dalej ale zauwazylem ze bardzo sie grzeje procek (70 i wiecej

To nie jest dobra metoda -- WD40 jest troszeczkę zbyt rzadki i wiatrak
nim potraktowany może się "wybić", jeśli jest na łożysku ślizgowym.

> stopni) kupilem wiec golden orba i teraz w spoczynku jest ok 40 stopni a gdy

Golden Orb też prawdę mówiąc nie jest najskuteczniejszym wiatrakiem :)

BTW masz tam jakąś w miarę przyzwoitą pastę termoprzewodzącą?

> wlacze jakas gre 65 i wiecej i po chwili komp sie przywiesza (nie zawiesza
> tylko chodzi "skokowo" przez chwile jest oki i przez chwilke zwis)
> 1.Jaka powinna byc temperatura procka?

Sprawdź "ręcznie" czy to 65 stopni jest realne -- radiator przy
takiej temperaturze powinien być wyraźnie ciepły. Poza tym powalcz
o lepszy przewiew powietrza przez obudowę.

> 2.Czy moglem jakos uszkodzic procka jak mi wentylator siadl?

Nie.

Jakie temperatury osiągał poprzednio?

> 3.Co moze byc jeszcze powodem takiego przywieszania kompa?

Raczej nie temperatura -- procesory PIII mają _wyłącznik_ termiczny
jedynie. Jak przekroczą temperaturę krytyczną, zawieszają się "na amen"
i jedynie reset pomaga. Nie ma takiego czegoś jak w P4, że na chwilę
zwalniają. Szukałbym więc przyczyny tych przywieszeń raczej w oprogra-
mowaniu (chyba, że masz jakąś cudaczną płytę spowalniającą zegar przy
alarmie termicznym -- oglądałeś opcje ustawiania alarmu oraz Power
Managementu?)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./