Re: 2xPIII 866Mz vs. P4 1.5 GHz

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Sat 22 Dec 2001 - 20:58:16 MET

Użytkownik Pawel Topa <topa_at_icsr.agh.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3C231020.FD5284D4_at_icsr.agh.edu.pl...
> Zastanawiam sie nad kupnem nowego komputera (poprzedni umarl smiercia
> moralna juz 2 lata temu). Przegladnalem archiwum oraz cenniki roznych
> firm i doszlem do wniosku ze w moim zasiegu (mam na wszystko ok. 7kzl)
> bylyb dwie konfiguracja:
> 1.
> Procesor: 2xPIII 866 MHz
> Plyta: Abit VP6
> RAM: 512 DIMM
> Grafika: Ati Radeon 32 DDR
> HDD: IBM 20 GB
> Monitor CTX PR960F
> + reszta pierdol
>
> 2.
> [...]

[...]
Sklep ma przeciętne ceny a jest mały i jest tam ciągle tłok.
Kupić tam coś to mordęga (raz musiałem dłuugo stać po głupią przelotke
fcpga-slot1).
Lepiej wpadnij do Rancoma ul. Chodkiewicza (prostopadła do Grzegórzeckiej)
www.rancom.pl albo Pcprojekt www.pcprojekt.pl na Starowiślnej - na połówce
od strony Wisły.

A co do zestawów to są beznadziejne (a ten drugi z 256MB Ram i Pentium 4 1.5 -dżizus ;)

Athlon XP1600+ z płytą na Via _KT266A_ np. Epox 8KHA+ (PCProjekt) i np. 512 MB DDR
bije tego P4 na głowę w 3dstudio i obliczeniach zmiennoprzecinkowych.
(cenowo jest porównywalny - procek ok. 620zł, płyta 600zł)
Najlepiej byłoby oczywiście XP1900+ (@1600Mhz). Athlony z serii
XP wydzielają o 20% mniej ciepła od poprzednich tak więc nie ma się
co bać wysokich temperatur przy prawidłowym chłodzeniu.

BTW.
Ten 2xP3 866 w programach 3d wykorzystujących SMP będzie powinien działać
odrobinę szybciej od P4 1.5. Tylko trzeba pamiętać żeby ustawić szybkie opcje pamięci
w biosie - szybki timing, włączyć 4-way interleaving.

PeJot