Re: Przegranie systemy na nowy dysk- w jaki sposob??

Autor: Avalon_at_am
Data: Sat 22 Dec 2001 - 16:15:45 MET

On Fri, 21 Dec 2001 10:28:15 +0100, Adam Gapiński <adas_at_mkt.pl> wrote:

>a po jaką cholerę? winda sobie sama założy...
>a jak Ci nadpisze MSDOS.SYS's tym z dyskietki to d**pa zimna...

>Ponieważ mi się znudziło napiszę to po kolei:
>1. podłączamy nowy dysk (jako drugi), zakładamy partycję fdiskiem, REBOOT

Dokladnie po kolei jak piszesz - fdisk utworzy ci (na "jako drugi")
partycje tzw. extended i przyporzadkuje litere D:
>2. formatujemy nowy dysk, (format c: /s),
W tym miejscu sformatujesz isniejacy systemowy dysk z ktorego pzniej
chcesz kopiowac system na nowy... Czy moze pomieszana kolejnosc
operacji albo cos pominiete?
>kopiujemy pod Windą jak leci wszystko łącznie z pilkami systemowymi, ale bez swapa! POWER-OFF
>3. odpinamy stary dysk, ruszamy komputer z dyskietki systemowej
>fdisk - ustaw aktywną partycję... i już
>BTW: aby pozbyć się jednego resetu (po założeniu partycji fdiskiem)
>używam RanishPartitionManagera, który po założeniu partycji potrafi
>założyć na niej od razu fata

A czy nie latwiej jest trzymac sie prostego trywialnego sposobu np:
Jezeli to ma byc (nowy dysk) bootable systemowy dysk utworzyc na nim,
od razu podstawowa partycje (primery, active). Fat lub Vfat jest
tworzony podczas formatowania, jak dasz /s to i system files tam sie
znajda. I dopiero wtedy pdlaczyc jako drugi (np: D - co jest w tym
miejscu bez znaczenia) i skopiowac wszystko z pierwszego (C:\) lacznie
z plikami systemowymi. (nie martwilbym sie o swap file gdyz on sie nie
pozwoli skopiowac - mimo to nie jest on tam poptrzebny, a ponadto przy
uruchamianiu jest zawsze tworzony od nowa)
Przepinasz nowy skopiowany disk jako C:\ - reboot system i dziala w
100 % - wielorotnie uzywalem tej metody - jest niezawodna i uzywana
przez wiele osob jako zastepczy backup/restore.
Nalezy tu zwrocic uwage na to aby na nowym dysku zostaly skopiwane
wszystkie, doslownie wszyskie (wlacznie systemowe i ukryte - hidden
files).
Jest to prosty i nie zawodny sposob dla tych ktorzy nie dysponuja
innymi programami do kopiowania systemow jak np: Norton Ghost lub
Ontrack's dosowy utility program "Filecopy.exe" .
Zwykly DOS poobcina ci dlugie nazwy plikow i wprowadzi balagan w
systemie, wiec nie nadaje sie do tego celu.
Wspomniany wyzej dosowy "Filecopy.exe" jest OK. - jest zawarty we
wszystkich versjach Ontrack's "Disk Manager".
Powodzenia
Avalon