Re: 2xPIII 866Mz vs. P4 1.5 GHz

Autor: . : : Krzysztof : : . (krionix_at_wp.pl)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 12:07:36 MET

Użytkownik "Pawel Topa" <topa_at_icsr.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> Czesc!
>
> Zastanawiam sie nad kupnem nowego komputera (poprzedni umarl smiercia
> moralna juz 2 lata temu). Przegladnalem archiwum oraz cenniki roznych
> firm i doszlem do wniosku ze w moim zasiegu (mam na wszystko ok. 7kzl)
> bylyb dwie konfiguracja:
> 1.
> Procesor: 2xPIII 866 MHz

za ta kase to nie ma nic lepszego od dual ATHLON M(X)P.
plyta tyan tiger czy jakas inna , pamieci DDR.
byl link do testu na grupie (3d s, maya)- nie podskoczyl ani p4 najszybszy
ani dual p3.
po prostu cudo. Kupic warto markowy zasialcz 350W.

> Uprzedzajac propozycje kart z GF, dodam ze zalezy na wysokiej jakosci
> obrazu 2D. Pierwotnie myslalem o Matroksie, ale sa zrezygnowalem z uwagi
> na rzekomo zenujaca wydajnosc.

w 3d wydajnosc matroxa odbiega - ale to gry itp chyba to nie to co bedziesz
robil (w max sa jekies podglady i tam moze cos renderuje ale nie znam sie na
tym dokladni niech ktos wyjasni czy musi byc 3d super szybkie) ? w 2d bardzo
dobra, ati tez moze byc.

> bardziej przyszlosciowa i nowoczesniejsza.

tak, jak intel za chwilke zmieni sobie ot tak socket :)
nie ma nic przyszlosciowego imho. nastepne procki = nowa plyta , nowe
kontrolery i inne bajery..

> System opart na AMD odpada, jestem raczej uprzedzony.

imho "pierdy" wasc mowi... 2 plyty na VIA chcesz a procka amd nie ? bez
przesady! jesli juz to mieszac moze VIA. Poszukaj sobie testow i zdecyduj
czy warto przeplacac za intela (slabszego i to nie malo). Sam mialem obawy,
przesiadlem sie i jestem mile zaskoczony. Jak juz to plyty na intelu pod
intela - no bo amd be be wiec i VIA be be nie ma wyjscia.

> Pozdrawiam i zycze wszystkim grupowiczom Wesolych Swiat.

nawzajem