Re: Sieciowka PCMCIA

Autor: Darek (agap_at_optonline.net)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 05:51:57 MET

On Thu, 20 Dec 2001 00:03:32 +0100, "Slaby" <dgcracker_at_poczta.fm>
wrote:

>Witam!
>Musze kupic sieciowke do notebooka, a ze nie bardzo jestem w temacie to
>prosze o porade znawcow. I tak - potrzebuje jakiejs taniej ale dzialajacej
>bez problemow (zwlaszcza w windows 98se/2000 i Linuxie) karty 10/100. Czy
>ktos moglby polecic cos taniego i sprawdzonego ? Widzialem w jednym sklepie
>tanie pcmcie ale w dwoch wersjach - 16bit i 32 bit. Czy ktos moglby mi
>wyjasnic czym one sie roznia (ku mojemu zdziwieniu 16bit byla drozsza niz 32
>bit). Dodatkowo wiem, ze sa tez pcmcie typu 2 i 3 - jaka jest roznica ?
> [...]
sam uzywam linksysa 10/100 i chodzi bez problemu jedyna wada to
kabelek ktory wisi z karty, wtyczka jest dosyc delikatna i w sumie
latwo ja zlamac jezeli lubisz laptopa trzymac na kolanach a kupno
nowej wtyczki to 14$, rozwiazanie karty pmci z wbudowanym gniazdem
jest chyba wygodniejsze ale w ten sposob zajmiesz oba sloty do karty
pmci
wiekszosc nowych w miare dobrych laptopow automatycznie rozpoznaje
karty 3.3v i 5v chodziaz do mojej tecry 8000 trzeba bylo przeflashowac
bios bo pierwsze wersje zawsze wysylaly 5v na gniazdo pmci przy
bootowaniu laptopa