Re: SB LIVE i zwisy... :-(

Autor: Luka (paranid_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 20 Dec 2001 - 16:33:50 MET

Witam.
    Jaki to jest ECS K7VZA ? Rev 1.0 czy 3.0 ? Jezeli 1.0 to czy obsluguje
UDMA 100? (wiem ze masz dysk UDMA100) ale kontroler moze byc UDMA66. Jezeli
to rev 3.0 albo 1.0 z obsluga UDMA100 to sprobuj :
zainstalowac najnowszy BIOS od rev 3.0 w wersji 3.4.
jezeli nic nie pomoze pobaw sie z przekladaniem w rozne PCI
A moze masz podkrecona szyne ?
Moze to byc uszkodzona karta ale ja po cichu mysle ze chodzi tu o BIOS. Ja
osobiscie mialem rozne przekrety na starych BIOSach w tych plytach.
Np dysk UDMA66 poprawnie wykrywany nie raczyl na win2k chodzic w UDMA tylko
w DMA pomimo obecnosci SP2 itp

- "Wylacz ACPI" -
> wylaczylem, wszystkie windowsy sie 'sypnely', "Daj Enable Legacy ISA
> dla DMA1 i DMA5"

U mnie na takim samym configu pod win98se i win2k SzumBlaster chodzi z
wlaczonym ACPI i wszystko jest ustawione na PnP.
Reasumujac zakladajac ze karta jest sprawna Twoj problem pewnie mozna
rozwiazac:instalujac nowy BIOS ewentualnie wsadzic karte w inne PCI.
    Gdyby juz Ci sie udalo i SB by trzeszczal co jest dosyc czestym
zjawiskiem na plytach z VIA w BIOSie bedziesz mial (albo juz masz) opcje Bus
Time Out. Ustaw na np 1x32 i bedzie wszystko O.K