SB LIVE i zwisy... :-(

Autor: Neo[EZN] (neo_at_main.tenet.pl)
Data: Tue 18 Dec 2001 - 23:14:56 MET

Pisze tutaj a nie na windowsowa grupe gdyz problem ten pojawil sie u
mnie az na trzech windowsach- 98, 2000 i XP (czyli jest to wina
sprzetu lub driverow)

Zainstalowalem sobie dzisiaj karte SB LIVE 5.1 (ECS K7VZA, Duron
850MHz, dysk na UDMA 100) - jest niestety problem - system
(jakikolwiek windows) dziala gora 5 minut po czym sie zawiesza. W
dodatku po 4-tym zwisie nie moglem w ogole uruchomic windowsa XP ani
windowsa 2000, '98 zawiesza sie blyskawicznie.

Przeszukiwalem archiwa roznych grup dyskusyjnych (Creativa, usenetu -
takze pl.comp.pecet, Entera) - dowiedzialem sie z nich jedynie tyle,
ze problem ten nie tylko u mnie sie pojawil (dzwonilem do znajomego -
tez ma zwisy)- widzialem tylko odpowiedzi - "Wylacz ACPI" -
wylaczylem, wszystkie windowsy sie 'sypnely', "Daj Enable Legacy ISA
dla DMA1 i DMA5" - dalem, to samo, najnowszych sterownikow nawet nie
zdaze zainstalowac bo w trakcie ich instalowania system sie zawiesi.

Wyciagnalem karte- zwisow nie ma, wiem jeszcze to, ze problem SB LIVE
zwiazany jest z chipsetem VIA - mozliwe tez, ze z przerwaniami czy
czestotliwoscia taktowania PCI.

Czy ktos wie jak sobie z tym poradzic? Czy po prostu moge sobie juz
dac z ta karta spokoj?

Za kazda pomoc z gory dziekuje.
Pozdrawiam.

Piotr Herba