Re: PIII 1,2 i 1,4?

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 19 Dec 2001 - 19:29:38 MET

Użytkownik bast3k <caps3l_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9vnkkl$vc7$1_at_news.natned.com.pl...
> czyzby? wydawalo by sie ze najnowsze pIII produkowane notabene w japonii w
> technologii 0,13 mikrona mozna podtaktowac do 2ghz:-)
> ale moze sie myle....
No i co z tego zamrożony Athlon XP (TB też) poszedł
powyżej 2Ghz ;)
Oficjalnie w sprzedaży jest P3 1.26Ghz (Tualatin-fsb133Mhz, 0.13um, 512KB L2-cache)
za ok.1400zł a nieoficjalnie producenci serwerów dostają także 1.33Ghz.
Oczywiście Intel mógłby wypuścić znacznie szybsze ale wtedy
wyprzedziłyby Pentium 4 ...

> p.s.
> a tak apropos amd. czy wy jestescie naprawde takie lamy, by rekomendowac
> kupno syfu? sugerujecie sie jakimis brukowcami albo benchmarkami napisanymi
> przez niewiadomo kogo! czy ktos z was probowal dostac sie do rejestrow amd?
> jesli tak (w co jednak watpie) to wiecie o czym mowie. ten procek nadaje sie
> jedynie do gier, ale byc moze takie jest wasze oczekiwanie....

Udajesz eksperta ale ja tu widzę zwykły bełkot :)

Z tymi rejestrami masz na myśli to że w implementacji technologii
SIMD w AMD rejestry są 64bitowe a w SSE Intela 128bitowe przez
co przy operacjach na wierzchołach przy przetwarzaniu grafiki
3d trzeba wykonać trochę więcej operacji ?

Athlon ma na tyle dobry FPU (trój-potokowy), że w realworld
wielkich różnic nie ma (vide wyniki w 3dstudio, Autocad).
Poza tym Athlon XP ma już SSE tak więc te lamerskie uzasadnienia
możesz sobie darować.

W innym poście piszesz coś o stabilności AMD.
Jak producent nie przetestował pogramu na danej platformie
i nie wypuścił ewentualnie poprawek optymalizujących działanie to oczywiste
jest że mogą być jakieś numery (o ile nie jest to wina człowieka nie umiejącego
skonfigurować kompa).

PeJot