Re: Ręce mi opadają ! DMA !

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Wed 19 Dec 2001 - 08:20:32 MET

Użytkownik Robert Keller <nexus9g_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3C1FB349.3D965A10_at_poczta.onet.pl...
> Większość informacji dotyczących przyspieszenia pracy kompa wspomina o
> włączeniu dla HDD i CD - DMA.
> I ja sam przy kilku kompach to robiłem Start -> Panel Sterowania itd...
> a potem w bios.Zawsze dawało to pozytywne skutki, ale przy moim własnym
> sprzęcie się załamałem.O co chodzi :
>
> Mam ASUS P2B , BIOS 1012 , wpięty PIII 450 Mhz, 128 MB Ram SB64, Kartę
> LAN UNEX-u, Sterownik SCSI AH-152X dla nagrywary Yamacha, i CD Toshiba.W
> Primary Master mam wpiętego Seagate 40Gb, w Primary Slave CD-ROM.
> Do Secondary Master jest podpięta kieszeń i tam leży sobie Seagate
> [...]
ni napisałeś jaki CD !!! a plyta to pewnie na BX albo coś kolo tego i
pewnie tylko UDMA33 obsługuje - widzisz stare kontorlery za kij nie
potrafiły włączyć DMA jeśli na tym samym kanale (kablu) miały urządzenie nie
DMA (np. napęd CD)