Re: Lamerski problem z nagrywarką

Autor: Darek (agap_at_optonline.net)
Data: Tue 18 Dec 2001 - 15:40:54 MET

On 18 Dec 2001 15:10:42 +0100, <ewciajan_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Kupiłem ostatnio nagrywarkę, podłączyłem jako Primary Slave, zrestartowałem
>komputer. Tymczasem BIOS wykrywa tylko nagrywarkę, a istniający dotychczas na
>Secondary Slave czytnik CD-ROM nagle znika (wyświetla "None"). Po załadowaniu
>Windows, nagrywarka traktowana jest jako zwykły CD-ROM, tyle że inny niż
>dotychczas, i nie są instalowane żadne dodatkowe drivery. Miałem jeden czytnik
>i mam go wg Windows nadal. Jedynym śladem obecności właściwego czytnika jest
>to, że mogę wysunąć jego tackę (czyli zasilanie działa :)).
> [...]
stery do nagrywarki nie sa potrzebne chyba ze do dos
najlepsze ustawienia to 1ide master - twardziel, slave-drugi
twardziel, lub cdrom lub pusty
2ide master - nagrywarka, slave cdrom
poprobuj cdrom jako slave z twardziele i nagrywarka i zobacz jakie
masz wyniki
niektore nagrywarki maja zworke dma-udma i kontroler ide na plycie
moze nie pracowac poprawnie