Re: Wydajność ENIACA?

Autor: Krzysztof Kucharski (szpunk_at_priv.onet.pl)
Data: Mon 17 Dec 2001 - 11:59:23 MET

Użytkownik DooMiniK <bachus20_at_poczta.wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9vg1ek$k8t$2_at_news.tpi.pl...

[...]
> Poważnie to była taka potężna maszyna ? ;-)
> To dla tego dużo gier wyglądało lepiej na trumnie, niż na
katarynce ...
[...]

A miałeś Ty, robaczku, kiedyś w swoich łapkach _prawdziwą_
Atarynkę ? Faktem jest, że wiele z gier wówczas dostępnych
pochodziło z końca lat 70-tych (!!!). Automaty do gier, pierwsze
Atarynki model 400 i 800 (nie XL!) powstały dłuuugo przed
konstrukcjami Sir Clive'a.
Atarynki, szczególnie mój ukochony model 800XL, to były znakomite
platformy do budowy sterowników uC - wystarczyło własną aplikację
zapisać w EPROMie, podłączyć owegoż do Expansion Slot, podać
zasilanie i voila !
:-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

P.S. Prędkości zegarów w Atarynce i Spektrumnie nijak się miały do
rzeczywistych osiągów Z80 i 6502. Po prostu 6502 był o wiele
bardziej przemyślaną konstrukcją.