Re: WIRUS Sircom - nie mogę urochomic

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Mon 17 Dec 2001 - 11:23:59 MET

bikej wrote:

> Jak naprawić system (WinXP)?!? WIrus (usunięty już) spowodował, że nie da
> się urochomić żadnego pliku EXE! Więc nawet reinstalacji systemu z płyty nie
> mogę ruszyć, bo setup też oczywiście EXE. Tak samo "system restore".
> Pliki fizycznie są, ale zawsze pojawia się komunikat, że nie może
> zlokalizować pliku i żeby upewnić się, czy nazwa wpisana jest poprawnie,
> blebleble...
> Ja są uruchamiane exeki?! Może to kwestia przegrania jakiegoś dll-a?!
> Nie wiem, czy w XP pliki rejesru też nazywają się SYSTEM.DAT i USER.DAT, bo
> [...]

Exeki są uruchamiane jako "%1", czyli są samouruchamiające się. Jak
masz w miarę aktualną dyskietkę Emergency Repair Disk, przy robieniu
której zaznaczyłeś opcję zapisania rejestru, to z niej odtwórz rejestr
(żeby z niej móc wystartować, to trzeba ją lekko poprawić, bliższe
informacje są na www.faq.net.pl). BTW pytanie zdecydowanie OT - nie
jest to problem hardware ani związany z rodziną systemów w9x/me,
właściwą grupą do zadania tego pytania będzie chociażby
pl.comp.os.ms-windows.winnt lub ms-news.pl.windowsxp.

W W2k (pewnie tak samo jest w xp) rejestr to są różne pliki z kaalogu
%systemroot%\system32\config oraz Ntuser.dat z katalogu domowego
każdego z userów.

--
                   Z szaconeczkiem, Marcin
                  marcinf -at- globe.net.nz