Re: TX Pro i DMA

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Mon 17 Dec 2001 - 11:11:08 MET

Witkosz wrote:

> Witajcie,
> dostalem od znajomego plyte glowna firmy PC Chips na chipsecie TX PRO
> (jakas mutacja ALI M1531). Jest na niej procesor 233MMX, i wszystko
> chodzi dobrze. Chcialem wlączyc tryb pracy dysku DMA
> (Bios rozpoznaje ze dysk moze pracowac w tym trybie), ale zarowno pod
> Win95 Osr2 i Win98 po odznaczeniu i tej opcji i restarcie systemu
> nadal DMA nie jest uaktywnione.

To że nie widzisz "ptaszka" jeszcze, wbrew pozorom, nie znaczy że DMA nie
jest włączone. Spróbuj skopiować coś dużego na tym dysku (po
defragmentacji) i obserwuj obciążenie procka. Poekperymentuj.

Stery ALi do BM poprawiają co nieco i "ptaszek" jest już poprawnie
wyświetlany, i czasem dają lepszy efektywny transfer, ale czasem nie.
Poeksperymentuj, jak u Ciebie się będą zachowywać.

> Moze TXPro nie obslubuje DMA, sam już nie wiem?

Ma. Ale w sterach windy są grube niedoróbki :-(

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak