Re: Czy dysk ATA133 zadziała na ATA100?

Autor: BossMan (b0ssman_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 17 Dec 2001 - 09:38:25 MET

> Właśnie przełożyłem dysk Seagate Medalist ATA66 na płytę z ATA33.
> Działał, ale nie za dobrze. Wolno, windows ciągle coś czytał z dysku,
> głowica latała po dysku aż furczało. Przełączyłem go na ATA33 (takim
> małym programikiem ze strony Seagate) i teraz dopiero działa jak
> należy. Nie wszystkie dyski potrafią się same przełączyć na niższy
> tryb. Ale te nowsze chyba to już potrafią. Chyba że nie ;)
Ha, tez tak mialem ale to byl problem kontrolera/biosu plyty (via mvp3).
Rowniez musialem przelaczyc go na 33 (ibm), ale po wyjsciu nowego
biosu bylo juz cacy.
Zreszta wydaje mi sie ze po tylu latach robienia dyskow >=udma66
producenci na tle przerobili wszelkie problemy ze praca udma133 na
kontrolerz udma100 nie bedzie najmniejszym problemem.

pozdrawiam
BossMan