Re: co na serwer?

Autor: zieben_at_go2.pl
Data: Mon 17 Dec 2001 - 01:42:30 MET

Mateusz Symaniuksztis <szymszymek_at_o2.pl> wrote:
> Mam 486 ktory chce postawic jako serwer dla sieci 4-6 kompowej z
> podlaczeniem do internetu tzn. siec jeszcze nie istnieje ale chce ja
> zalozyc wlasnie z serwerem 486 a on ma rozdzelac polaczenie
> internetowe (sdi z tepsy przy malej liczbie chetnych lub 0,5 megabita
> przy wiekszej) ktore jest do niego podlaczone. Wiem ze
> potrzebuje^ do tego huba, kabel (skretka), karty sieciowe tylko nie
> wiem jak skonfigurowac serwer pod katem hardware i software.

-486 juz masz
-jak najwiecej ram'u
-dysk bez badblokow
-2 sieciowki dobre sa intele etherexpresy (PCI) 3com etherlink III (ISA)
 jesli SDI wystarczy jedna
-linux (slak/debian), freebsd, openbsd (do wyboru)
-byle grafika
-byle monitor, klawiatura (na czas instalacji)

> Czy oplaca sie podlaczyc internet (0.5 megabita) do sieci opartej na
> kablu BNC. chodzi mi oto czy nie ma on zbyt malej przepustowosci a
> jezeli tak to jaki inny kabel bylby lepszy?

przepustowosc bedzie wystarczajaca ale ta topologia nie jest zbyt dobrym
rozwiazaniem, proponuje przejsc na UTP (sktętka)

> Czy zna ktos mi pomuc?
>
> Z poszanowaniem:

szukaj faq i innych pomocy w necie, na prawde duzo juz zostalo wyjasnione

pozdro.

--
jasiu vel zieben