Re: SEAGATE ST320413A

Autor: --6--MARshALL--9-- (6marshall9_at_interia.pl)
Data: Sun 16 Dec 2001 - 19:34:34 MET

On Thu, 6 Dec 2001 14:42:22 -0600, "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com>
wrote:

>Proponowałbym nieco mniejszym zauwaniem obdarzać MS Scandisk
>i ściągnąć z www.seagate.com narzędzia diagnostyczne i nimi
>przetestować dysk. Parę dni temu miałem do czynienia z dyskiem
>tej firmy (4.3G) który Scandiskiem testował się ok a tymczasem
>program diagnostyczny znalazł błąd kwalifikujący dysk do wymiany.
>Niestety dysk już był po gwarancji. Lepiej Ty sprawdz swój teraz...

i zrobilem, znaczy sie nie do konca
uzylem programu Ontrack SeaTools Disc Diagnostic 1.04.03.exe
zrobilem dyskietke startowa i tam gdzie jest test specyficzny dla
seagate'a to powiedzial ze w moim systemie takiego dysku nie ma
ale w tescie "generic", dla wszystkich dyskow nie wykazal zadnego
problemu (nie badalem powiezchni boto dlugo by trwalo)
i odziwo w tym genericu prawidlowo podal kod dysku

podczas proby wykrywania dioda dysku sie swieci, moze to wina plyty
glownej, jest dosyc stara, moglbym oczywiscie wyjac dysk i wlaczyc do
nowego kompa, ale mysle ze duze jest ryzyko wykrecenia go (jest w
takim miejscu ze latwo gonieostroznym ruchem obic o cos twardego)

moja konfiguracja:

Award Modular BIOS v4.51PG, An Energy Star Ally
Copyright (C) 1984-96, Award Software Inc.
P54CE REV.F RELEASE 5/31/1996 BIOS REV.F03 UM8669
AMD-K5-PR90
Award Plug and Play BIOS Extension v1.04A
Copyright (C) 1996 Award Software, Inc.
primary master: ST320413A
primary slave: FX200_01
05/30/96-i430VX,UMC8669-2A596L1CC-00