Re: Wydajność ENIACA?

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 16 Dec 2001 - 17:29:29 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:3C1C7C12.3CF9E0C7_at_magsoft.com.pl...
> Hi,

> A na Pentium 4 wyglądają lepiej niż na Pentium III? :)
> Procesor Z80A przy 4 MHz "wymiękał" przy 6502 1 MHz -- Z80 potrzebuje
> strasznie dużo cykli na wykonanie sporej części rozkazów. Rodzina 65xx
> to przy Z80 "prawie RISC" ;) z architekturą potokową, a więc przy
> 4 razy mniejszym zegarze i tak jest szybszy.

Ha - to ja miałem (a raczej mam ...) 65XE z tą 'nowszą' wersją procesora (65C02).
Dokładnie nie pamiętam, co dawało to "C", ale VideoEdytor z teamu "BrotherProduction"
czasem się 'zawieszał' (ale na szczęscie wymienili - miałem oryginał ...).

> BTW sporo jeszcze zależy od reszty układów -- Commodore 64 miał zegar
> 1 MHz, ale miał całkiem sporo bardzo specjalizowanych procesorów
> zewnętrznych i w sumie niewiele ustępował Atari pod względem mocy
> obliczeniowej w realnych zastosowaniach.

A jak fajnie działał np. termometr zbudowany na podstawie opisu z "Mojego Atari"
(to wklepywanie linijek ...
1230 DATA 231245a43sddsf3435435
1235 DATA 3243sd324xc3ssfd3sdc43
Potem ktoś mądrze wymyślił edytor, gdzie po wprowadzeniu linijki otrzymywało się
sumę kontrolną, którą można było zweryfikować z listingiem w gazecie ... co za czasy ...

> PS. I tak Commodore jest lepszy od Atari ;)))))

Ja zawsze wolałem Atari - ta sylwetka, te smukłe kształty ... Na widok
Commodore i tej grubej i pozawijanej obudowy ... heh ;-))

Swoją drogą - jak to jest ? Komputer nie miał dodawanej pamięci (64kB, lub 128kB RAMu),
cały czas ten sam procesor a ... programy były coraz lepsze i szybsze ;-))

--
Dominik Siedlak (bachus)
mailto:bachus_at_irc.pl