Re: Do Specjalisty znającego silnik krokowy w CD

Autor: Darek (agap_at_optonline.net)
Data: Sat 15 Dec 2001 - 21:57:11 MET

On 14 Dec 2001 13:34:18 +0100, <darbakan_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Witam cię Specjalisto.
>
>Po tym jak przestał działać napęd DVD w moim playerze, konktetnie przestał
>czytać płyty CD, a czyta tylko DVD, wymieniłem go na CD-ROM TEAC 540E.
>Playera używałem wyłącznie do odsłuchu muzyki z MP3 więc funkcja odczytu DVD
>jest dla mnie nieistotna.
>
>Problem polega na tym, że napęd jest okropnie głośny, gdyż wiruje 40x.
>
>Czy można sprzętowo zmodyfikować napęd/silnik w taki sposób, aby jego
>maksymalna prędkość nie przekroczyła 16x ?
>
>Zupełnie nie znam się na możliwościach pracy silnika krokowego więc liczę na
> [...]
nie wiem czy da sie sprzetowo ale sprobowalbym programowo
niektore napedy (byc moze i twoj) mozna ograniczyc max predkosc
programowo i jest zapisywana ona w pamieci w napedzie
sprobuj wsadzic naped do kompa poszukaj jakis progsow i przeloz go do
dvd
moze pomoze
inne rozwiazanie to poszukaj gdzies starszej toshiby dvd 3.6 x lub 6x
ta byly znakomite do takich wymian i byly region freelub kup taki sam
odtwarzacz "uzyj" go przez godzine nie uszkadzajac naklejek
gwarancyjnych i oddaj do sklepu