Re: Do Specjalisty znającego silnik krokowy w CD

Autor: jar_kup (jar_kup_at_osowa.gda.osk.pl)
Data: Sat 15 Dec 2001 - 19:11:43 MET

darbakan_at_poczta.onet.pl wrote:

> Twoja odpowiedź jest zachęcająca. Zleciłbym wykonanie takiej usługi > tylko, że nie wiem komu.

sa 3 sposoby takie wykonalne bez ingerowania za bardzo w budowe CDromu

1) najprostszy - wlutowanie szeregowo z silniczkiem opornika, trudno
ocenic w jaki sposob da sie zmniejszyc maksymalna predkosc dlatego ze
opornik taki bedzie mocno zmniejszal moment rzoruchowy silnika i prostu
nie mozna przesadzic, jezeli wiesz z ktorej strony trzyma sie lutownice
to sprobuj eksperymentalnie wlutowac opornik rzedu opornosci uzwojen
silnika i zobacz jaki bedzie efekt, nie da sie w ten sposob uszkodzic
napedu

2) bardziej skomplikowany - układ ktory bedzie zmniejszal napiecie
wlutowany przed silnik, latwo wykonac cos takiego z duza mozliwoscia
regulacji, trzeba tylko znalesc na to mniejsce w obudowie CDroma wg mnie
najlepsze rozwiazanie

3) wymiana silniczka na operujacy na tym samym napieciu ale o mniejszej
predkosci obrotowej, najlepsze rozwiazanie z punktu widzenia CDroma,
trudno mi tylko powiedzec jakie sa szanse na znalezienie odpowiedniego
silnika

poz.