Re: dual pentium IV

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 14 Dec 2001 - 10:18:13 MET

"Stanislaw Chmielarz" <schmielarz_at_uniprojekt.com> wrote:
> Mam plyte Tyan Tomcat pod Pentium, ktora jest w wersji dwuprocesorowej
tylko
> mam wlutowana jedna podstawke. BIOS przy starcie stwierdza "1
processor
> detected" . Czy to oznacza, ze stare Pentium mogly pracowac parami
> oczywiscie jesli system potrafil to wwykorzystac? Ten komputer pracuje

Większość serwerów (Compaq Proliant) w sąsiednim pokoju jest na
dwuprocesorowych PIII (pozostałe to Xeony 4-way). Zdolność do pracy
wieloprocesorowej miały wszystkiem wersje Pentium do PIII włącznie.
Intel w "rozwinięciu" tego układu czyli w P4 usunął tę zdolność,
prawdopodobnie po to, żeby zwiększyć sprzedaż Xeona.

B.