Re: Kolejnosc GeForcow ?

Autor: Greg (grandalf_at_polbox.com)
Data: Fri 14 Dec 2001 - 14:10:46 MET

Lukasz Kaluski wrote:

> Tyle jest tych typow GeForce-ow ze juz sie gubie (jakies MX-y GTS-y i
> tym podobne :). Czy ktos moglby mi je wypisac od najgorszego do
> najlepszego ?
>
> Lukasz

ups ... niech mnie ktos poprawi jesli sie myle, ale kolejnosc byla mniej
wiecej taka :

1. GEFORCE-256 - pierwsza karta GF na SDRAM'ach
2. GEFORCE-256 DDR - pierwszy GF na DDR'ach. Wydajnoscia bije czasami co
niektore dzisiejsze MX400 (szczegolnie w 32bit)
3. GEFORCE-2 GTS. Wylacznie na DDR'ach, 32 lub 64 MB, szybkie karty, to
juz naprawde inna bajka ;)
4. GEFORCE-2 PRO - troche szybsza wersja GTS'a, wyzej taktowany chip i
pamieci.
5. GEFORCE-2 ULTRA - jeszcze szybszy od PRO, alew b.drogi i krotko
produkowany.
6. GEFORCE-2 MX - uproszczony GTS, w dodatku na pamieciach SDRAM.
7. GEFORCE-2 MX-400 - troche szybszy MX (taktowanie)
8. GEFORCE-2 MX-200 - uproszczony MX-400, 64-bitowa magistrala
chip-pamiec, generalnie "kicha", ale stosunek cena/wydajnosc dosc dobry.
9. GEFORCE-3 - najnowsza generacja, najwyzsze (w swoim czasie) ceny.
Tylko wersje 64 MB.
10. GEFORCE-2 TI - zamiennik GEFORCE-2 PRO - moze miec troche wyzsze
taktowania, poza tym brak roznic.
11. GEFORCE-3 TI-200 - troche wolniejsza wersja (taktowanie) GEFORCE-3.
12. GEFORCE-3 TI-500 - najszybsza wersja (taktowanie) GEFORCE-3.

specjalnie nie podaje taktowan, po pierwsze nie pamietam specyfikacji
NVidii na pamiec, po drugie rozni producenci wcale sie do nich nie
stosuja.

Q: Conan, What is best in life ?
A: To crush your enemies, see them driven before you and hear
   the lamentations of their women.