Re: Chlodzenie CPU ciecza - przepis

Autor: Leszek Ciszewski (prosze_at_czytac.fontem.lucida.console)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 02:23:47 MET

"Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl>

A po co to obiegować z radiatorem?
Wystarczy, jak radiator częściowo
też zanurzysz w tym oleju.

Przecież można przemyć naftą, benzyną, itp. :)

Tak. :)
Jean Charle Peltier. :)

> Mysle ze taki olej bylby nieobojetny dla laminatu,
> powodujac jego pecznienie.

Proponuję przeprowadzenie testów... (eksperymentów)

> Zauwaz tez, ze cieplo generuje tylko procek, a nie cala plyta.
Chipset także. :)

> Poza tym olej jednak ma duza pojemnosc cieplna i musialbys stosowac
> chlodnice lub odpowiednio duzo tego oleju.

Większa cześć komputera jest wypełniona powietrzem,
tak więc nie ma z tym problemów. :)

> Zaloz moc tracona 50W, to z bilansu cieplnego ktos moze wyliczyc
> jaka bedzie temperatura oleju po 24 godzinach, gdy jest go 2 litry.

Na oko zmieśći się co najmniej 20 litrów. :)

> Czyli problem chlodzenia procka zastepujesz problemem
> schladzania oleju, czyli duze radiatory.
> Latem taka ciepla obudowa chyba nie bylaby mile widziana.

> Dla mnie rozwiazaniem bedzie jednak rezygnacja z przestarzalej
> technologii pecetowej/ATX i stosowanie plyty z notebooka, i obnizone
> napiecie zasilania procka, aby sie mniej grzal.

?????

> Jedyna role jaka pelni to wielka plyta w tej blaszanej szafie pancernej
> jest konstrukcyjna.
> Po to jest ona taka duza i sztywna , aby mozna bylo w nia wtykac te
> duze, ciezkie plyty i przykrecac duzymi srubami.

Wkrętami...

[..]

> Jacek

Ktoś tu ma (za przeproszeniem) źle w głowie...

Lc.