Re: SB audigy + zewnetrzy amplituner

Autor: YAQB (jajor_at_priv.onet.pl)
Data: Wed 12 Dec 2001 - 12:09:00 MET

> Chialem kupic sobie soundblastera audigy, w celu wykorzystywania go do DVD
> oraz gier.

Mam Audigy - b. sobie chwale (so far ;)

> Do tego planuje zakup zewnetrznego wzmacniacza z dekoderem DD (polacze go
> Sb przez wejscie cyfrowe S/PDIF ) oraz jakies w miare porzadne glosniki.
> Czy takie polaczenie ma sens?

To zalezy czego sie spodziewasz/co chcece osiagnac. Ja mam komputer
podlaczony do amplitunera DD+DTS i do tego (jak narazie) 4 glosniki
(szkieler surroud) - dziala to bardzo mile dla ucha, ale jakosc dzwieku
zalezy tutaj przede wszystkich od glosnikow (bo zakladam, ze jak juz
amplituner z DD to jego jakosc jest OK)

> Czy warto jest inwestowac w zewnetrzy dekoder?
> Czy znaczaco to poprawi jakosc odtwarzanego dzwieku?

j.w. -> co rozumiesz przez poprawe jakosci - musialbys sprecyzowac -
oczywistym jestm, ze sluchajac muzyki, ogladajac DVD or sth na malutkich
glosniczkach a to samo na "normalnch" kolumnach nie ma porownania, ale to
zalezy co chcesz osiagnac

> Oprocz tego nie wiem czy polaczenie takie bedzie dobrze dzialalo w
> polaczeniu z grami.
> Dzwiek w grach moze byc zakodowany w roznych standardach (np. EAX, DD,
> direct sound3d) i nie wiem czy wtedy zewnetrzy dekoder poradzi sobie z
> przetworzeniem takiego formatu. Czy tez moze sygnal cyfrowy z karty SB
jest
> zawsze przetwarzany na jakis standard znany dekoderowi np DD.

DD wzglednie PROLOGIC etc

> Bardzo prosze o porady, poniewaz boje sie - znajac moje szczescie- ze
kupie
> takie zestaw, ktory nie bedzie dobrze ze soba wspolpracowal

Jak mowiem mam Audigy i ampa z DD - w razie pytan pisz

> pozdrawiam

brgrds