SB audigy + zewnetrzy amplituner

Autor: Lukasz Kwapien (lukaszk_at_idea.net.pl)
Data: Wed 12 Dec 2001 - 09:25:24 MET

Czesc
Chialem kupic sobie soundblastera audigy, w celu wykorzystywania go do DVD
oraz gier.
Do tego planuje zakup zewnetrznego wzmacniacza z dekoderem DD (polacze go z
Sb przez wejscie cyfrowe S/PDIF ) oraz jakies w miare porzadne glosniki.
Czy takie polaczenie ma sens?
Czy warto jest inwestowac w zewnetrzy dekoder?
Czy znaczaco to poprawi jakosc odtwarzanego dzwieku?

Oprocz tego nie wiem czy polaczenie takie bedzie dobrze dzialalo w
polaczeniu z grami.
Dzwiek w grach moze byc zakodowany w roznych standardach (np. EAX, DD,
direct sound3d) i nie wiem czy wtedy zewnetrzy dekoder poradzi sobie z
przetworzeniem takiego formatu. Czy tez moze sygnal cyfrowy z karty SB jest
zawsze przetwarzany na jakis standard znany dekoderowi np DD.

Bardzo prosze o porady, poniewaz boje sie - znajac moje szczescie- ze kupie
takie zestaw, ktory nie bedzie dobrze ze soba wspolpracowal

pozdrawiam
Lukasz