Re: Coś nie tak z kompem

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 09:18:20 MET

> Wyskakują błędy przy instalacji win 98 ( instalator uważa że źle
> sformatowany dysk) Win 2000 Prof w ogóle nie chce sie zainstalować.
Podczas
> właczania win 98 wyskakuja błędy krytyczne z komunkatem "coś tam VxD V
> CACHE i VxD VFAT" czasami jest wszystko ok czasami nawet nie można
> sprawdzić zawartości cd poza tym jest mora na ekranie ale to nie wina
> monitora sprawdzałem (nowe detonatory ale jakie są najlepsze?) w biosie
jest
> jakieś S.M.A.R.T. uaktywnić to ??? czy mam włączyć DMA w twardym CD i
CDR??

S.M.A.R.T możesz uaktywnić, zasygnalizuje jeśli dysk jest uszkodzony.
Możesz zajrzeć pod maskę komputera? Zobacz czy może coś nie jest
poluzowane. Nie dociśnięta pamięć, itp. Może w biosie masz złe ustawienia
pamięci, np. "turbo" zamiast "normal". A może faktycznie jest źle
sformatowany
dysk? Uruchom fdiska, usuń wszystkie partycje. Potem utwórz nowe.
Pamiętaj aby uaktywnić partycję C:. Sformatuj dysk C:, resztę możesz
sformatować po zainstalowaniu windowsa. Dysk podziel dosowym fdiskiem,
inne programy mogą sobie nie poradzić. Np. Partition Magic 7 u mnie działa
jak należy, ale u kolegi już nie. Podzieliłem mu dysk na partycje,
sformatowałem
(też PM7). Instalator windowsa stwierdził że nie widzi żadnych partycji, sam
też nie mógł ich założyć i sformatować. Dopiero stary, dobry fdisk załatwił
sprawę ;)

Wonder