Pytanie do znawcow (i nie tylko) Abita

Autor: FLAK-ON (rufus_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 01:34:54 MET

Cze
mam płyte Abit BE6 II ver.1.2, na niej celek 433/546
w moim biosie jest opcja do pomiaru temp cpu, lecz jest nieaktywna, podobkie
jak ta do pomiary szybkosci wiatraczka
dziala tylko pomiar temp. systemu
Czy ktos z grupowiczow orientuje sie dlaczego te opcje nie dzialaja,
ewentualnie jak je właczyc
kolega mi powiedzial ze to moze byc spowodowane tym ze do wiatraczka na
procku jest podłaczony do FANa 1 za pomoca dwoch kabelkow , nie trzech- on
jak podłaczyl nowy wiatrak to mu zaczelo wskazywac- tylko nie pamieta czy
temp. rdzenia wskazywało mu już wcześniej czy dopiero po tej wymianie

No i pytanie z innej beczki- czemu mój bios nie wykrywa dysku - robi to
dopiero specjalny bios dla twardziela
ż instrukcji by wynikało że może to byc spowodowane tym ż e dysk był już
wczesniej podzielony na partycje na innej płycie- idlatego nie może wykryć
prawidłowo tych parametrów
Nawet jeżeli tak jest to dlaczego w windzie 98, we własciwosciach dysku w
menedzerze nie ma zakładki UDMA- nie to że nie jest aktywna- po prostu w tym
miejscu jest szare pole
Dla ułatwienia dodam że mam IBM UDMA 66, 13.5 GB, a na płycie kontroler HPT
370
Jakby sie kto pytał to przy instalcji zainstalowałem wszystkie stery do tego
HPT
Prosze o jakies sugestie

Dzieki i pozdr

--