Re: HP 1200 - czy mozna przerobic ze 110V na 220V?

Autor: Krzysztof Kucharski (szpunk_at_priv.onet.pl)
Data: Sun 09 Dec 2001 - 10:54:33 MET

Użytkownik Konrad Starek <starekk_at_rcn.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3c12e596.89387612_at_news.rcn.com...
> Czy istnieje mozliwosc przerobienia drukarki zakupionej w USA
(110V)
> na prad 220V? Jesli tak, to gdzie mozna byloby to zrobic, czy
jest to
> skomplikowana operacja oraz ile mniej wiecej by to kosztowalo.
[...]

Rozwiązanie:

1. Wziąść _dowolny_ transformator sieciowy.
1.1. Warunek nr 1 - moc trafa przynajmniej o 50 % większa od mocy
pobieranej przez drukarkę.
1.2. Warunek nr 2 - uzwojenie pierwotne trafa _MUSI_ być dzielone,
tzn. składać się z dwóch identycznych uzwojeń, łączonych
szeregowo.
1.3. Nie jest istotne napięcie na uzwojeniu wtórnym ! To uzwojenie
nie będzie podłączone.
2. Sprawdzić, czy obie połówki uzwojenia pierwotnego są połączone
szeregowo.
2.1. Jeżeli nie - połączyć je.
3. Kabel sieciowy, idący do gniazda 220V podłączyć do szeregowo
połączonych połówek uzwojenia pierwotnego.
4. Kabel idący do zasilacza sieciowego dołączyć jak następuje:
4.1. Jeden przewód połączyć w dowolnym punkcie, razem z kablem
sieciowym.
4.2. Drugi przewód połączyć w punkcie łączącym obie połówki
uzwojenia pierwotnego.
5. Po przetestowaniu, całość obudować.
6. Zamontować wyłącznik sieciowy i odpowiednio obliczony
bezpiecznik.
7. Używać. :-)

Jeżeli zrozumiałeś o co mi chodziło w powyższym opisie, to znaczy
że jesteś w stanie to samodzielnie wykonać i _bezpiecznie_ używać.
W takim wypadku koszty będą na poziomie 10 - 30 zł (zależy od mocy
pobieranej, czyli od wielkości i ceny transformatora).
Jeżeli zaś nie, to cóż ... Czeka Cię wyprawa do Wielkiego Fachowca
i wydatek tak od 200 - 300 zł w górę.

Serdeczne pozdrowienia - Krzysztof Kucharski