Re: FAT32 czy NTFS

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Sat 08 Dec 2001 - 15:17:38 MET

Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in

> Wrecz przeciwnie. Jesli masz udostepniony jakis zasob, obojetnie, czy
> ukryty, czy nie i obojetnie z jakimi prawami, to na 100% wirusy przez
> siec sa w stanie sie do Ciebie dobrac. W kazdym razie na 5 rodzajow
> wirusow grasujacych po sieci (ale tych "prawdziwych", nie jakies tam
> Romeo&Julia) 2 wjechaly w zabezpieczony zasob jak przez otwarte wrota,
> a wiec mamy 40% szans, ze dany wirus sie przeniesie... Konkretnie
> W32.Funlove.4099 i W32.Kriz. Prawa dostepu byly rzecz jasna ustawione
> wylacznie dla odczytu, co ciekawe, w systemie plikow rowniez. Zadna
> [...]

Wiec w takim razie zakonczyles moj stan blogiej nieswiadomosci :-/
Jednak fakt faktem ze tych ktore to potrafia jest mniej niz te ktore sa w stanie
zaatakowac W9X or WME jednak z dnia na dzien ich liczba rosnie. Jeszcze kilka lat
temu pamietam jak odnaleziono pierwszy wieus ktory mogl zagrozic NT4.

Jeszce jeden plus ktory mi sie przypomnial to trojany np Prosiak albo Netbus mysle
ze ich uzycie w czasie zalogowania na koncie usera bylo by utrudnione. Zreszta
wydaje mi sie ze dostep pelen do zasobow z sieci takze.

--
Pozdrawiam
    The EaGle   theeagle_at_tenbit.pl