Jak podlaczyc TEAC CD-W516EB ?

Autor: uglock (spadaj_at_na.szczaw.pl)
Data: Fri 07 Dec 2001 - 19:52:24 MET

Hi :)

Od samego poczatku mam sporo klopotow z w/w nagrywarka. Po sprawdzeniu
oprogramowania, tasm i nagrywarki (sprzedawca w mojej obecnosci podlaczyl ja
do swojego kompa, wypalil trzy plytki i sprawdzil te plytki na innym kompie)
zasugerowano mi mozliwosc nieprawidlowego podlaczenia urzadzen. Przy
ustawieniu:

IBM 40GB (primary master)-Quantum 2GB (primary slave)
TEAC (secondary master)-DVD Pioneer (secondary slave)

Udalo mi sie wypalic kilka dobrych plytek, jednak kilkanascie zostalo
zniszczonych. Zmienilem ustawienie na:

IBM 40GB (primary master)-TEAC (primary slave)
DVD Pioneer (secondary master)-Quantum 2GB (secondary slave)

To jednak pogorszylo sprawe. Przy probie wypalenia system mocno zwalnia
(reakcja kursora z kilkusekundowym opoznieniem a samo nagrywanie to 10
minut=3%), natomiast DVD klasyfikuje wszystko jako AudioCD (jeden track o
czasie kilkudziesieciu minut) lub widzi tylko nazwe plyty, jej pojemnosc i
ilosc wolnego miejsca. Jest tak z kazda plytka (oryginal, wypalana u kogos
innego itd.). Problem z DVD udalo mi sie polowicznie rozwiazac poprzez
wylaczenie UDMA w Biosie.

Ze wzgledu na bardzo nieciekawe wnetrze obudowy, eksperymentowanie we
wlasnym zakresie odpada (np. zeby zmienic ustawienie zworki, musze wyjac z
plyty glownej karte graf. i dzwiekowa, tasmy, odkrecic plyte glowna razem z
oslona, odkrecic DVD, szuflade i nagrywarke, zmienic zworke skrecic wszystko
z powrotem, sprawdzic, itd. - makabra ). Ze wzgledu na prace odpada rowniez
serwis (koniecznosc pozostawienia kompa na minimum 2 dni).

Czy ktos z bardziej doswiadczonych uzytkownikow jest w stanie udzielic
pomocy ?

Konfig: PIII 866/133, 256 MB Ram, ABit SL6, GF2MX, SBLive5.1, HDD IBM 40GB,
HDD Quantum 2GB, DVD Pioneer 40x, TEAC CD-W516EB, Win98 SE-PL

P.S. Nie wiem czy ma to znaczenie. Primary jest na tasmie "gestej" (80),
secondary na "zwyklej" (40).

Dzieki :)

Mail to: uglock_at_go2.pl