jak naprawić monitor ???

Autor: michu (michu1982_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 07 Dec 2001 - 19:06:47 MET

sory że cross na 3 grupy ale problem pasuje do każdej a chciałbym uzyskać
jak najszerszą pomoc, ale przejdźmy do rzeczy:
Psuje mi się monitor - od jakiedoś czasu (pół roku albo rok) mój 5 letni 14'
optiview zmienia kolor na coraz bardziej brudno-zielony. Od razu mówię że
nie jest to powszechny problem uszkodzonego kabla - kabel oraz karta grafi
czna są w 100% OK.
To zzielenienie charakteryzuje się tym że widoczne jest tylko na ciemnym o
brazie, im bardziej ekran ciemny tym bardziej zielony. Kolor biały wyświet
lany jest poprawnie, a czarny to jusz praktycznie można nazwać ciemną khaką
a nie czernią. na jasnych kolorach (np szare listwy w oknach windowsa) jest
lepiej ale tesz jest to trochę widoczne. Kiedy przyjrzeć się z bliska czar
nemu pulpitowi w windzie widać że zielone części plamek na kineskopie świecą
choć nie powinny. Jak jusz napisałem problem ten postępuje i jusz zaczyna
mnie wkurzać - jak oglądam jakiś film z małą ilością światła na tunerze czy
divx'a to wszystko zalatuje zielenią - ludzie mają brudnozieloną skórę itp
itd. Ciemne gry terz wyglądają "zielono" - np w takim MaxPane jusz nie można
rozpoznać orginalnego koloru ścian...
Czy ktoś wie co mu odbija i czy da się to jakoś domowym sposobem naprawić ??
kiedyś bawiliśmy się jakimś starym monitorek kolesia który miał zniekształ
cony obraz - kręciliśmy jakimiś potecjometrami w środku, 3 z nich były od
ustawiania kolorów. Ale tamten monitor był już praktycznie do wyrzucenia a
mnie przez rok conajmniej nie będzie stać na nowy. Może mi ktoś powiedzieć
czy przestawianie potecjometrami w monitorze może go w jakiś sposób uszkod
zić i w którym mniej wiecej miejscu w monitorze są te od koloru bo jusz nie
pamiętam. A może jakieś inne propozycje co z tym zrobić
michu