Re: monitor 19"

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 06 Dec 2001 - 22:50:03 MET

"ramzes.net" wrote:

> Moim zdaniem , ten brak zlewania pixeli to wlasnie ta zaleta monitorow LCD,
> ale kazdy ma swoj gust.
> Ja spedzam przed komputerme kilkanascie godzin dziennie i potrafie docenic
> wyraznie wyswietlajacy monitor.
>
> Moze w grach nie jest to wskazane i tam obraz powinien byc nieco rozmazany,
> ale jak twierdze praca na komputerze to jedno a zabawa na nim to co innego.
> Jesli bedziesz musial siedziec przed monitorm tyle co ja to szybko wyrzucisz
> ten filtr.

> Poprosze o definicje "kolorow pocztowkowych" bo nie wiem o co biega :)
wracajac z wakacji nad morzem przywozimy takie ladne kolorowe pocztowki
niektorzy nazywaja je kiczowatymi.
To jest ten sam efekt co przy malowaniu obrazow olejnych.
Jeden malarz maluje farbami bezposrednio wycisnietymi z tuby i kolory sa
zywe, kontrastowe a inny najpierw miesza na palecie a potem naklada
pedzlem na plotno.
Dla mnie lcd to nadal farby wycisniete z tubek, takie kiczowate,
nieprzetworzone.
Moze to wina sterownikow matrycy lcd, a moze to swieci tak jak diody
swiecace. Jasno swieci, kolory przerazliwe i sterowac sie tym za bardzo
nie da. Ciagle jest plaski obraz, taki papierowy, a jak sie zmieni
nasycenie to juz calkowicie traci sie glebie.

To sa osobiste odczucia, ale mysle ze szyba, filtr szklany by poprawil
efekt tak jak w tv lcd.
A jak wezme lupe to tak jakby swiecila mi choinka z diod swiecacych.
Ta rastryzacja sprawia ze jakosc lcd jest gorsza od szklanego.
Na szklanych tego rastra po prostu nie widac.
A kolor pocztowki, zdjecie z polaroidu to nic nie znaczy zlego.
Po prostu tak mi sie to kojarzy.

Roznica miedzy reprodukcja a obrazem olejnym,