Re: Problemy z kompem

Autor: Grucha (kg_at_box43.pl)
Data: Thu 06 Dec 2001 - 22:06:50 MET

> Mój drugi problem dotyczy dziwnego dźwięku, który występuje prawie
> natychmiast po załączeniu komputera. Trudno mi opisać ten dźwięk. Na
> początku myślałem, że to wentylatorek nie może wystartować, ale
rozkręciłem
> obudowę i zobaczyłem że obydwa wentylatorki (na procku i mały wentylatorek
> na
> płycie) obracają się. Do tej pory wyłączałem natychmiest zasilanie i
> próbowałem "aż zaskoczy". Czasem za pierwszym razem, a czasem nawet do 6-8
> razy musiałem powtarzać tę czynność.
> [...]

Za duzo nie napisales o tym dzwieku, ale objawy rzeczywiscie wskazuja na
ktorys z wentylatorow (zazwyczaj ten na procku). Startuje z bzyczeniem,
ktore ustaje po 3-4 min. albo po uderzeniu w obudowe. Normalne jest to, ze
dzieje sie to coraz czesciej. Powodem sa wyrobione panewki, przez ktore (do
czasu ich rozgrzania) drga "wirnik" . Przy okazji - nie zalaczaj i wylaczaj
tak czesto kompa, bo to szkodzi HDD. Wymien wiatrak - one sa bardzo malo
wytrzymale.

--
        Pozdrawiam
           Grucha