Problem z dyskiem i pytanko o ram

Autor: Fred (polkiu_at_poczta.fm)
Data: Thu 06 Dec 2001 - 09:04:41 MET

czesc!

nie wiem dlaczego ale ostatnio (po zwyklywm restarcie komputera- nic nie
zmienialem) strasznie zaczal 'mielic'.
dzieje sie to tylko przy starcie systemu, po zaladowaniu jest 'mniej
wiiecej' znosnie. Ale przy starcie jest potwornie, zanim pojawia sie napis
'uruchamianie systemu windows 98' mija jakies 5 sekund (oczywiscie dysk caly
czas czyta, tak jakbym mial 16MBRAM). A przedtem ten sam napis pojawial sie
po ulamku sekundy! Caly system lasdduje sie o wiele dluzej.
przy wejsciu do dosa(F8) jest tak samo , dopiero po wlaczeniu smartdrv'a
jest tez 'mniej wiecej' znosnie. co moze byc przyczyna?
zauwazylem, ze przy starcie - w okienku opisowym , przy primary master
pojawily sie jakies dziwne parametry LRG, ATA33, i pojemnosc (6costam).
Prezedtem tak na pewno nie bylo, wiem ze w ustawieniach w biosie nic nie
zmienialem (tzn. wszedzie bylo automatycne wybykrywanie), a w opsisie dysku
bylo na pewno PIO4
czy jest jakas roznica?

Ustawienia w BIOSie
ide primary master - auto
access mode - auto (do wwyboru chs, large, lba,auto)
primary master pio - auto (pio0-4)

co radzicie?
moj konfig to:
Mainboard ECS K7VZA/KT133 686B
Bios v3.3b (09/20/2001)
Procesor AMD Duron 800 (8x100)
Karta Graficzna Diamond Viper v550 (stery 21.81)
Twardy Dysk Seagate 6,4GB ST36421A
Pamiec 256 SDRAM 133
System MS Windows 98 (v.4.10.1998)

drugie pytanie
jakiie ustawienia dla ramu sa najbardziej wydajne?

bank 0/1 dram timing do wyboru(sdram8/10ns, normal, medium,fast, turbo)
sdram cycle length 2,3
dram clock PC100, PC133

u mnie pamieci nie chca chodzic przy pc133 i cycle length 2

pomozcie!