Re: jak uziemic' kompa?

Autor: Piotr Nyczak (mystik_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 05 Dec 2001 - 19:15:41 MET

Użytkownik "newbie" <dynks_at_polbox.com> napisał w wiadomości

> "Piotr Nyczak" <mystik_at_PROTECTIONpo.onet.pl> wrote in message

> bo
>
> Mylisz sie . Moze podlaczyc do instalacji rur wodnych . Do kaloryfera nie
,
> dlatego ze rury cieplne sa izolowane w ziemi . Prawdziwy styk z "ziemia "
> moga miec bardzo daleko i opornosc takiego uziemienia moze byc za duza.
> Oczywiscie potrzebna jest zgoda na podlaczenie do systemu rur wodnych.
Oj dlugo myslalem, gdzie ja sie myle. Tobie chodzi o to, ze w ogole nie
mozna uzywac instalacji C.O. do uziemiania, a wodna mozna po uzyskaniu
zgody. Tylko, ze ty potraktowales instalacje C.O. osobno (instalacja w bloku
z rurami z PEC-u, ktore sa faktycznie izolowane od ziemi), a ja
potraktowalem instalacje C.O. jako fragment instalacji wodnej (piec na dole,
te rzeczy). Obie te instalacje sa dodatkowo polaczone przy glownej szynie
uziemiajacej, tak wiec tak naprawde to te rury sa co jakis czas uziemione
(no to chyba przyznasz). Pomimo tego sklaniam sie ku Twojej tezie, zeby C.O.
nie uzywac (ale z innych powodow).
> Ten kolek w gniazdku - zerowanie ( w/g przepisow ) powinien byc polaczony
> punktem zerowym transformatora.
> Ale nie poprzez mostkowanie przy gniazdku w mieszkaniu ale przez
> doprowadzenie z glownej tablicy budynku przy ktorej raczej nie grzebie
> dozorca ani pan Heniek i nie ma duzego ryzyka ze ktos nam podlaczy 220 do
> bolca.
Hm. A jakie przepisy masz na mysli ? Z ktorego roku?
> Pozdro.
> Newbie ( uprawnienia SEP do 1 kV)
A masz uprawnienia pomiarowe?
pozdrawiam