Re: jak uziemic' kompa?

Autor: Piotr Nyczak (mystik_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 05 Dec 2001 - 13:59:14 MET

Użytkownik "Sikor" <sikorek_at_priv2.onet.pl> napisał w wiadomości
> Ja wybralem 3 droge stworzenia miejscowego uziemienia gniazdka poprzez
> uziemienie do kaloryfera -oczywiscie przy nastepujacych zalozeniach:
> - mieszkam w bloku z siecia w ukladzie TT bez trzeciego przewodu
Jezu. Gdzie to jest.
> - mam roznicowke na zasilaniu - przy polaczeniu bolca z przewodem zerowym
> roznicowka nie wylapie roznicy
> - mam na tyle stara siec CO ze nie wystepuja w niej elementy z tworzyw
> sztucznych a zarazem jest na 90% podlaczona do glownej szyny wyrownawczej
> budynku.
Ostatnio w takiej instalacji "niespodziewanie" wymieniono pare metrow rury
metalowej na plastikowa i ktos zapomnial o szynie uziemiajacej no i ludzi
przy kranach zaczelo lekko "trzepac".

Twoj przypadek jest wyjatkowy (zasilanie TT + roznicowka). Boje sie, ze
teraz wszyscy stwierdza, ze mozna uziemiac komputer przez kaloryfer
(niezaleznie od sposobu zasilania i zastosowanych zabezpieczen
przeciwporazeniowych). A to nie byloby dobre.
pozdrawiam
Piotr
PS. Oczywiscie masz zgode na uzytkowanie instalacji C.O. jako uziemienia, bo
o ile sie nie myle taka zgoda jest potrzebna na dzisiejszy stan prawny.
Jezeli nie to powinienes raczej poprowadzic przewod uziemiajacy od szyny
wyrownawczej. A jak jest to rozwiazane w gniazdach w lazience i kuchni ???